söndag 7 mars 2010

Paus med renoveringsprojekt av annorlunda sort

Veckan som gått har varit en pausvecka (den första!) från husrenovering i stort eftersom vi haft ett busigt litet barn hemma hela veckan och undertecknad på konferens en kväll och projektledaren har haft kvällsmöte. Detta har dock inte hindrat oss från att ta viktiga beslut (var ska spishällen vara? Hur ska kaklet sättas i duschhörnan? Vad ska vi ha för lampa på toaletten nere? Hur ska vi tänka när vi inreder tvättstugan?) och kortare besök för avstämning men i det stora hela har det varit en välbehövlig paus med tid för vila och socialt umgänge.

Micke har tillbringat helgen i Linköping för att delta i den årliga STF-träffen medan jag har myst med ett stycke supergo unge och umgåtts med lillasyrran. Vi har shoppat, fikat och ätit god mat. Adam gjorde succé på Nova där han glatt sprang runt i affärer med Brio-taxen i släptåg. Aldrig har han väl varit så positivt inställd till shopping och taxen väcker inte så lite leenden och kommentarer från folk. :) Nu ser den dessutom ut som en riktig följeslagare från 70-talet (hjulen har tappat all färg och den är inte så lite sliten!) men den är faktiskt från 2000-talet...

När man annars ägnar varje vaken och ledig sekund till att renovera ett hus så blir det inte helt oväntat andra projekt som får sättas "on hold". Man får vara glad om man orkar sitta upp i soffan när man inte renoverar eller designsurfar! Med andra ord har det inte blivit många minuter vid symaskinerna på sistone och en viss liten hund har sakta men säkert förvandlats till...en lurvtuss. Nu när vårsolen faktiskt ÄR en vårsol så känner jag sakta att inspirationen och energin börjar återvända och i helgen beslutade jag mig för att ta tag i projekt dvärgschnauzer. Resultatet? Mikket bra om jag får säga det själv! :)

Ett stycke dvärgschnauzer med (stort) renoveringsbehov

Ett stycke nyrenoverad dvärgschnauzer!

Sticka en mössa - någon?

Ett stycke busunge av sötaste sort!

2 kommentarer:

  1. Vilken make-over Älva! Jag som har köpstopp på både garn och tyg kanske ska göra mig en hund-ullmössa... ;-)

    SvaraRadera
  2. Det går finfint - ullen är gratis OCH billig att frakta - kassen vägde 104 gram! :D

    SvaraRadera