söndag 28 mars 2010

Avslutande bildkavalkad

Och så dagens tredje och sista blogginlägg med en uppdatering på bildfronten. I fredags lämnade hantverkarna huset så nu är det inte bara framkomligt i huset utan vi har dessutom två färdiga badrum, en tvättstuga och monterad vask, diskmaskin och spishäll i köket!

Jag och Micke har tillbringat hela helgen i huset med några timmars sliphjälp av Bogan på lördagen. Resultatet? Färdigmålade barnrum - check. Färdigmålat sovrum - check. Färdigmålad "korridor" - check. En och en halv strykning kvar i allrum och trapphus - check. Tre strykningar på alla väggar blir inte så få kvadratmeter...
Här kommer bilder på lite gott&blandat men först en första peak på vår trädgård:

En bild tagen från barnrummet på vår trädgårds baksida...tomten är 650 kvm stor men känns som 250...det är fint med kaprifol men på en jättepergola mitt i? Och stenlagt bakom? Och fyra förråd för den lilla tomten? Ja, ni gissar rätt. När insidan är "klar" har vi att göra...

Tvättstugan med vask och bänkskiva som ska vitoljas. För er som inte är vana högglans-inredare så är det blå skyddsplast som sitter på skåpen... :)

Härliga vitt!! Korridoren på ovanvåningen

Vår badrumsmöbel! Den ska vitoljas och golvet ska städas och så låtsas vi inte om den stora parabolantennen som syns i spegeln... ;)

Ett högskåp och den nya bastudörren! (inte alls dammigt)

Det härliga badkaret vid fondväggen med högskåp bredvid

Duschhörna med den snygga duschdörren och handdukstork. Alla spottar i taket ger ett fantastiskt fint ljus!!

Ett vitt barnrum!

Ett nästan klart allrum med halvfärdig Micke :)

3 kommentarer:

  1. Jättefint badkar! Skulle jag också vilja ha... Får väl låna någon gång :-)) Gardiner för fönstren? Frostat?

    SvaraRadera
  2. wow så läckert det blir! helt i min smak, supersnyggt!

    sv; Tack för din jättefina kommentar inne hos mig, dina ord värmer verkligen!

    Åh jag har inte ens själv sett reportaget i Allt i hemmet, är jättespänd! Haha.

    Hoppas du haft en fin påskhelg.
    Kram Emmy

    SvaraRadera
  3. Badrummet ser lovande ut och precis min smak! Riktigt snyggt badkar och badrumsmöbel!

    SvaraRadera