fredag 19 mars 2010

Uppdatering på designfronten

Det är lyxigt att ha tid att fundera och inspireras och verkligen försöka hitta sin dröminredning nu när man har en chans att utforma det mesta från grund och botten. När Mio släppte sin katalog för 2010 blev jag förälskad. Älskade retro! Soffan Yesterday är bara helt ljuvlig! Efter en provsittning (jo, den är faktiskt väldigt bekväm även om det inte är en "bolster-soffa") så var jag och beställde den i veckan. Och jag var tydligen inte ensam...nyheten har sålt som smör och det är leverans först sista veckan i maj (!) men den som väntar på något gott... Under tiden har jag tid att leta efter accessoarer som ska få allrummet på ovanvåningen att gå i en härlig 50-tals retrostil med 2010-touch. Jag funderar på retro-innerdörrar i hela huset (det är bara 6 dörrar...) med svarta bakelithandtag till - tror det kan bli hur coolt som helst!

Yesterday

När jag ändå var på Mio passade jag på att beställa en sängram + sängbord som det så passande är paketpris på just nu! Nova i vit högglans kommer göra sig perfekt i det vita sovrummet med den snygga, vita fondtapeten!

NovaNova
(sängbordet är det lilla... :)) Bilder från www.mio.se

För er som undrar var uppdateringar och bilder från huset har tagit vägen så lovar jag att det är på väg under helgen eller strax efter helgen. Vi har varit mer eller mindre utmattade senaste veckan och just nu är det verkligen i slutfasen på många plan - vi slipar och slipar och grundarbetar - inte mycket att visa på bild än, men snart!! Däremot har våra hantverkare jobbat så vi har nu en nedre toalett med all inredning på plats och ett övre badrum som är helkaklat (det blir SÅÅÅÅÅÅ fint!) och ett kök med glasmosaik på plats! :) Som sagt, bilder på väg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar