fredag 9 april 2010

Design for a good cause

Efter helgen...utlovas det bilder av ett nästintill inflyttningsklart hus! Det ni!! Jag ägnade 10 timmar i måndags och 5 timmar i onsdags åt att måla fjärde och sista lagret på alla fönsterkarmar utom 3 och alla dörrfoder utom 2 samt ett stycke garderobsmöbel. Det innebär 21 fönsterkarmar och 5 dörrfoder och det blev verkligen över förväntan jättesnyggt med lackfärg sista vändan!! Vi hann även med att måla klart hallen och "syrummet". Just i detta nu vet jag att det läggs golv för glatta livet på ovanvåningen - barnrummet är numera två barnrum med vitoljad askparkett på plats samt en vägg som redan är spacklad en första vända!! Imorgon, lördag, får vi hjälp med det sista "dödsrycket" av en hel arsenal vänner - ni är värda mer än er vikt i guld ska ni veta!

Tills vi har bilder att visa vill jag lägga upp ett köptips som blev min senaste förlustelse på designfronten - Rädda Barnens webshop säljer Design för Barns Rättigheter med en mängd supersnygga saker där en stor del av priset går direkt till Rädda Barnen. Det är långt ifrån de billigaste inredningsdetaljerna jag köpt men det känns bra både i plånboken och samvetet!

Tryck av Therese Sennerholt med underbart budskap och läcker retro-design

Bilder från Rädda Barnens hemsida, www.rb.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar